• De beste behandelingen. Bij u in de buurt.

Privacy, kwaliteit en klachtenprocedure

Vertrouwelijkheid en privacy

Synaeda houdt zich te allen tijde aan de wettelijke voorschriften betreffende het omgaan met patiëntgegevens, privacy en persoonsregistratie. Deze zijn weergegeven in de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO).
Alle medewerkers hebben een geheimhoudingsplicht. Uw dossier is alleen toegankelijk voor uw hulpverlener(s) en (gedeeltelijk) voor overige geautoriseerde medewerkers, bijvoorbeeld het secretariaat.
Wij sturen na de intake en na afloop van de behandeling informatie naar uw verwijzer over het verloop van de behandeling. Indien u dit niet wilt, kunt u dit bij ons aangeven. Informatie over uw behandeling aan anderen vindt alleen plaats, indien u daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.

Kwaliteit

Uw ervaringen, positief of negatief, horen wij graag. Zo kunnen we onze behandeling en dienstverlening nog verder verbeteren. U kunt uw klacht, compliment of suggestie ook via deze website aan ons laten weten: info@synaeda.nl. Wij zorgen dat deze dan terecht komt bij betreffende behandelaar. Synaeda wil dat de patiënt tevreden is over het resultaat van de behandeling. Daarom meten wij vooraf en na afloop van de behandeling de ernst van uw klachten. Deze zullen met u besproken worden door uw behandelaar. De meting gebeurt met drie vragenlijsten: de BSI, de BDI-II en de OQ. De BSI (Brief Symptom Inventory) meet de ernst van verschillende psychische klachten. De BDI (Beck Depression Inventory) meet de ernst van eventuele depressieve klachten. De OQ (Outcome Questionair) is een lijst die de invloed van de behandeling  op de verschillende gebieden van uw dagelijks functioneren laat zien.
Ook de tevredenheid van u als klant wordt door ons jaarlijks onderzocht. Daartoe laten wij onderzoek doen door een onafhankelijk bureau. Over de clienttevredenheid bij Synaeda kunt u elders op deze website meer lezen.

Kwaliteitsstatuut

GGZ-organisaties van patiënten, zorgaanbieders en zorgverzekeraars hebben gezamenlijk het model GGZ Kwaliteitsstatuut ontwikkeld en aangeboden aan het Zorginstituut Nederland voor opname in het Kwaliteitsregister. Op 29 maart 2016 heeft de raad van bestuur van Zorginstituut Nederland besloten het model kwaliteitsstatuut voor de ggz als een professionele standaard op te nemen in het register op grond van artikel 66b van de Zorgverzekeringswet (Zvw, het Register).

In het model staat aangegeven wat zorgaanbieders in de GGZ geregeld moeten hebben op het gebied van kwaliteit en verantwoording om curatieve geestelijke gezondheidszorg in het kader van de Zorgverzekeringswet te kunnen verlenen. Het door de zorgaanbieder ingevulde kwaliteitsstatuut borgt dat de zorgaanbieder bewerkstelligt dat de juiste hulp, op de juiste plaats en door de juiste zorgprofessional, binnen een professioneel en kwalitatief verantwoord netwerk, wordt geleverd. De zorgaanbieder bevordert daarmee gepaste zorg.

Het model is van kracht per 1-1-2017 voor alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen: generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet.

Bekijk hier het kwaliteitsstatuut van Synaeda.

Een gesprek over een klacht

Ondanks onze inspanningen kan het toch zo zijn dat u niet tevreden bent. U kunt uw klacht natuurlijk het beste bespreken met de betrokken medewerker of behandelaar. Indien dit gesprek voor u onvoldoende oplevert, dan kan een gesprek volgen met uw hoofdbehandelaar of met onze interne kwaliteitsfunctionaris. Indien dat ook onvoldoende voor u oplevert kan de klacht schriftelijk worden voorgelegd aan de voorzitter van de klachtencommissie.

De algehele procedure met betrekking tot een officiële klacht is vastgelegd in een door de directie van Synaeda goedgekeurde klachtenregeling. Deze klachtenregeling is een klachtenregeling zoals bedoeld in artikel 2 van de Wet Kwaliteit klachten geschillen Zorgsector (WKKGZ) en is van toepassing op alle behandelingen die Synaeda uitvoert. Voor de klachtenregeling klik hier.

Downloads

Adresgegevens

  • Synaeda Psycho Medisch Centrum
    Leeuwarden Locatie Fonteinland
  • Fonteinland 9
  • 8913 CZ Leeuwarden
  • Telefoon: 058 - 82 00 333
  • Telefoon spoed: 058 - 82 00 335
  • Fax: 058 - 82 00 336
  • E-mail: info@synaeda.nl 
  • Synaeda Psycho Medisch Centrum
    Leeuwarden locatie Sixmastraat
  • Sixmastraat 1
  • 8932 PA Leeuwarden
  • Telefoon: 058 - 28 48 746
  • Telefoon spoed: 058 - 28 48 783
  • Fax: 058 - 28 48 842
  • E-mail: leeuwardensixma@synaeda.nl
  • Synaeda Psycho Medisch Centrum Heerenveen
  • Kastanjelaan 1 (gebouw A)
  • 8441 NC Heerenveen
  • Telefoon: 0513 - 61 92 90
  • Telefoon spoed: 0513 - 61 92 91
  • Fax: 0513 - 61 92 92
  • E-mail: heerenveen@synaeda.nl
  • Synaeda Psycho Medisch Centrum Sneek
  • Martiniplein 15C (pand Martinistate)
  • 8601 EG Sneek
  • Telefoon: 0515 - 43 62 77
  • Telefoon spoed: 0515 - 43 62 78
  • Fax: 0515 - 43 62 79
  • E-mail: sneek@synaeda.nl
  • Synaeda Psycho Medisch Centrum Dokkum
  • Birdaarderstraatweg 80 B
  • 9101 PK Dokkum
  • Telefoon: 0519 - 22 99 30
  • Telefoon spoed: 0519 - 22 99 31
  • Fax: 0519 - 22 99 32
  • E-mail: dokkum@synaeda.nl
  • Synaeda Psycho Medisch Centrum Drachten
  • Burgemeester Wuiteweg 140b
  • 9203 KP Drachten
  • Telefoon: 0512 - 76 81 00
  • Telefoon spoed: 0512 - 76 81 00
  • Fax: 0512 - 76 81 10
  • E-mail: drachten@synaeda.nl

Openingstijden

Locaties Leeuwarden Fonteinland, Leeuwarden Sixma, Heerenveen, Sneek
Maandag tot en met vrijdag van 8.15 uur tot 17.45 uur.
 Leeuwarden Fonteinland heeft avondspreekuur op donderdag tot 21.00 uur.

Locatie Dokkum
Maandag tot en met vrijdag van 8.15 uur tot 17.00 uur.

Locatie Drachten
Maandag tot en met vrijdag van 8.15 uur tot 17.30 uur.
Drachten heeft avondspreekuur op donderdag tot 21.00 uur.

Voor spoedgevallen buiten kantoortijden kunt u contact opnemen met
Dokterswacht Friesland 0900 - 112 7 112.