
Wat is de kwaliteit van onze zorg?
De kwaliteit van onze zorg
We onderzoeken ieder jaar de patiëntttevredenheid. We gebruiken de CQi (Consumer Quality index)-vragenlijst. Dit is een algemene vragenlijst voor het meten van de patiënttevredenheid.
Patiënttevredenheidsonderzoek 2024
Uit het onderzoek blijkt dat patiënten van Synaeda over het algemeen zeer tevreden zijn over de zorgverlening. We scoren op bijna alle onderdelen van het onderzoek hoger dan een 8 en meestal zelfs boven een 9!
Uitleg bij de cijfers
Na de laatste behandel-afspraak informeren wij bij patiënten hoe zij de zorg bij Synaeda hebben ervaren. Dit helpt ons om de zorg nog beter te maken en nog meer te laten aansluiten op de wensen van onze patiënten. De rapportcijfers van 2024 liggen weer iets hoger dan die van het voorgaande jaar.
Wat doen we concreet met de resultaten?
De informatie over cliëntenorganisaties hebben we in de loop van 2024 verbeterd, en we zien dat terug als een verbetering ten opzichte van de eerste maanden van dat jaar. In 2025 geven we bovendien meer aandacht aan ons naastenbeleid. Onder de tabel leest u wat we nog meer doen om de kwaliteit van uw zorg te verhogen.
CQi-GGZ-VZ-AKWA (tevredenheid volwassen patiënten)
Schaal Gemiddelde cliëntscore op schaal 0-5
(voor de vergelijking vermenigvuldigd met 2)
Nam uw behandelaar u serieus? | 9,3 |
Gaf uw behandelaar een begrijpelijke uitleg? | 9,3 |
Kreeg u makkelijk contact met uw behandelaar? | 9 |
Zijn de voor- en/of nadelen uitgelegd van de behandelingen? | 8,2 |
Kreeg u informatie over hoe u met uw klachten om kunt gaan? | 8,6 |
Kreeg u informatie over het resultaat dat u van de behandeling kon verwachten? | 8,3 |
Kreeg u informatie over cliëntenorganisaties en/of zelfhulpgroepen? | 6,8 |
Kon u meebeslissen over de behandeling? | 8,8 |
Heeft u samen met uw behandelaar het doel van de behandeling vastgesteld? | 8,6 |
Is er rekening gehouden met uw wensen binnen de behandeling? | 8,6 |
Heeft u de keuze gehad of uw naasten (bijvoorbeeld familie of vrienden) betrokken werden bij de behandeling? | 7,6 |
Was de behandeling volgens u de juiste aanpak voor uw klachten? | 8 |
Bent u tevreden over het resultaat van uw behandeling? | 7,8 |
Zijn deze vragenlijsten met u besproken? | 8 |
Zijn de mogelijke (lichamelijke) bijwerkingen met u besproken? | 8,7 |
Welk cijfer geeft u de behandeling? | 7,9 |
Het kan altijd beter
We doen meer dan alleen meten. We werken continu aan verbetering. Dit doen we door goed contact te houden met de cliëntenraad, zodat we horen wat er beter kan. Ook hebben we regelmatig intervisie, waarin medewerkers samen moeilijke situaties bespreken en van elkaar leren. Daarnaast ontvangen onze medewerkers een opleidingsbudget en volgen ze extra scholing. Ook organiseren we cursus- en themadagen. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze zorg steeds beter aansluit bij de wensen en behoeften van onze cliënten.
Als innoverende zorginstelling met een eigen wetenschapsafdeling lopen we voorop met onze behandelinzichten, zonder beproefde methoden los te laten.