
Cliëntenraad
Ben je in behandeling bij Synaeda? Dan kun je invloed uitoefenen op het beleid van de organisatie en op de kwaliteit van de zorg. Deze invloed is geregeld in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen. De uitvoering van deze wet ligt in handen van de cliëntenraad. Deze cliëntenraad bestaat uit (ex)patiënten van Synaeda. Ook familieleden van patiënten kunnen lid zijn van de raad. In de raad kunnen leden meepraten over voor patiënten belangrijke zaken.
Input voor cliëntenraad
De cliëntenraad is er om jouw belangen zo goed mogelijk te behartigen. Ideeën of tips om onze zorg te verbeteren zijn van harte welkom. Je ideeën kunnen over alle onderdelen van de zorg gaan. Denk hierbij ook aan zaken als bereikbaarheid, gastvrijheid, inrichting of de werking van het portaal.
Zou je soms willen dat het anders gaat, of misschien heb je een idee hoe het beter kan? Dan kun je dat bespreken met de cliëntenraad. Dat kan via mail: clientenraad@synaeda.nl of via het formulier hieronder.
Contact met de cliëntenraad
Over de cliëntenraad
De cliëntenraad van Synaeda bestaat uit betrokken mensen die zich graag inzetten voor het verbeteren van de zorg die Synaeda levert.
Hieronder stellen een aantal leden van onze cliëntenraad zich voor.
Onze cliëntenraad aan het woord

George
“Ik wil het wel van de daken schreeuwen: zet die eerste stap”
Met een glimlach van oor tot oor wandelt George langs het speellokaal van de kleuters, de overlegruimte van groep 7 en de koffiekamer van de juffen en meesters. Hij voelt zich zichtbaar thuis op de basisschool waar hij als conciërge werkt. "Die lach is een tijdje weggeweest", vertelt hij eerlijk. "Maar ik zie nu weer hoe mooi het leven eigenlijk is."
Lees hier het hele verhaal van George

Dúbash
“Met dit verhaal wil ik laten zien dat je er niet alleen voor staat”
Gemoedelijk zitten ze naast elkaar: jack russel Henkie en kat Mickey. Samen genieten ze van de zon op het knusse bankje in de achtertuin van Dúbash. Er verschijnt een grote glimlach wanneer hij dit tafereel vanuit de woonkamer bekijkt. "Het glas is weer halfvol", knikt hij tevreden. "Sterker nog: driekwart vol!"
Lees hier het hele verhaal van Dúbash

Thijs
"Zoek zo snel mogelijk hulp als je in de geestelijke problemen zit"
Thijs kreeg hulp op een moment dat er veel dingen misliepen in zijn leven. GGZ Friesland en CAGGB (tegenwoordig Synaeda Buitenpost) in Buitenpost hielpen hem een nieuw perspectief te zien. Nu heeft hij alweer geruime tijd een stabiel leven, met een baan, levenslust, en goede vooruitzichten.
Lees hier het verhaal van Thijs.

Debby
"Als we blijven praten, kunnen we samen groeien."
Debby stop je niet snel in een hokje. Ze denkt scherp, voelt diep en spreekt met een openheid die je uitnodigt om écht even te praten. In gesprek met haar valt meteen op hoe begaan ze is met de zorg – niet alleen als cliënt, maar ook als actieve stem binnen de cliëntenraad van Synaeda. Niet kritisch om kritisch te zijn, maar betrokken.
Lees hier het verhaal van Debby
Jaarverslagen Cliëntenraad
Hieronder vindt u het jaarverslag over het jaar 2024 (en eerdere jaren) van de Cliëntenraad van Synaeda