Spring naar inhoud


Synaeda behandelt ieder jaar ongeveer 10.000 mensen met uiteenlopende psychische klachten. Onze medewerkers zijn zeer betrokken bij hun werk en doen hun best om iedereen zo goed mogelijk te helpen.

Voortdurend werken aan verbetering

Door middel van vragenlijsten en evaluatieformulieren meten we de kwaliteit van onze dienstverlening voortdurend. Maar we doen meer dan alleen meten. We werken continu aan verbetering. Dit doen we door goed contact te houden met de cliëntenraad, zodat we horen wat er beter kan. Ook hebben we regelmatig intervisie, waarin medewerkers samen moeilijke situaties bespreken en van elkaar leren. Daarnaast ontvangen onze medewerkers een opleidingsbudget en volgen ze extra scholing. Ook organiseren we cursus- en themadagen. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze zorg steeds beter aansluit bij de wensen en behoeften van onze cliënten.
Als innoverende zorginstelling met een eigen wetenschapsafdeling lopen we voorop met onze behandelinzichten, zonder beproefde methoden los te laten.

Incidenten

Het kan voorkomen dat iets niet gaat zoals het zou moeten gaan. Wij melden en registreren ieder incident via onze monitoring tool. Deze meldingen gebruiken we onder andere voor het verbeteren van onze werkwijze en het verhogen van uw veiligheid en de onze.

Keurmerk

Wij beschikken over het keurmerk van Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector (HKZ). Dit staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn. Met het HKZ-certificaat laten we zien dat we serieus werk maken van kwaliteit van zorg. We voldoen aan de eisen die gesteld worden door u en door andere zorgprofessionals. Het betekent dat de zaken intern goed op orde zijn, en dat we altijd bezig zijn om onze zorg- en dienstverlening te verbeteren.

Toch een klacht?

Als het onverhoopt toch niet loopt zoals we willen kunt u eenvoudig gebruik maken van onze klachtenregeling. Die bestaat uit drie stappen: eerst een gesprek om te zien of u er samen met uw hulpverlener uit kunt komen. Lukt dat niet? Dan halen we de teamleider erbij. Meestal lossen we de problemen tot ieders tevredenheid op. In een enkel geval lukt dat toch niet. Dan kunt u (per mail) een klacht indienen bij onze eerste geneeskundige. Net als alle andere medewerkers van Synaeda voelt hij zich zeer betrokken bij u, en bij de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening. 

In het zeldzame geval dat u nog steeds ontevreden bent, is het tijd om contact op te nemen met de onafhankelijke externe klachtenfunctionaris. Hoe dat in zijn werk gaat leest u hier: klachtenregeling